fredag 21 mars 2014

Snälla, snälla saker

Oh, vad jag tränar mig på att vara snäll mot mig själv, i själen och kroppen. Går bättre och bättre, snart är jag nog av med drivet inuti också, som hela tiden piskar med sitt tjatiga borde/måste/skulle och allt sånt där skittråkigt.
Ingen rolig morgon, känns som jag hamnat i en tortyrkammare utan utgång. Så jag drog till växthus och frossade i blomsterprakten, bara strosade omkring och njöt. Lite jord blev det med hem, liksom några violer jag inte kunde motstå. Förändringens stormvindar blåser som fan, och jag behövde en stund för att finna läplatsen när jag kom hem. Nästan lite läskigt när allt far omkring i vindpisken!

Nu ätit lunch, OMG - vad gott det blev!! 

Morotssallad - grovt rivna morötter, gräddfil, creme fraiche, lite citronmajonäs, salt, peppar, dill, citronskal, citronsaft.
Rödbetsbiffar - mandel, mixad och silad, kvar sedan mandelmjölkstillverkningen, ägg, solrosfrön, pumpakärnor, en aning dadelvinäger, kokosmjöl, fetaost, salt & peppar.
Sen ett par tomathalvor med ost på, kvar sedan igår. Yammi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar