fredag 21 mars 2014

Recept från Magireceptboken!

Eftersom jag ännu inte har så många följare, så behöver jag inte följa någon bloggmoralkod, om det nu finns någon sådan. Men tror det gör det, då jag ser sådana här "skapa din egen framgångsrika blogg"-tips överallt. Skit samma. Jag vill skriva från hjärtat och då kommer jag att skriva mycket. Dom som hatar det sättet kommer ju ändå inte att läsa, haha!

Vill dela med mig av magiska recept som jag finner på i mitt inre när jag lyssnar. Och när det dyker upp, då lagar jag och det blir sååååååå j-la gott! Än en gång - kanske det väcker en lust i dig också, något av mina recept. För lusten följer jag nu, den kåta passionslusten på livet och allt som därtill hör!

Fänkålssoppa med tomater by the side:
Fräs fänkål, lök, vitlök, timjan i olivolja och smör.
Koka med grönsaksbuljong och grädde i 30 min. Mixa.
Krydda med peppar&salt. Servera i vacker skål med riven ost och groddar.
Tomaterna: 1 tim i 100 graders ugn m mejram, salt & peppar. På med riven ost, in i 225 graders ugn i 5-10 min.
Supergott!!

Till kaffet, nyttigt och osockrigt:
Mixad mandelgröt (blivit kvar när jag gjort min mandelmjölk) blandas med ägg, kokosmjöl, solrosfrön, pumpakärnor, torkade tranbär och hackade hasselnötter. Smält smör, lägg ned 100 g mörk choklad av hög kvalitet (typ 70%), när det smält - rör ned i blandningen. Tillsätt äkta vaniljpulver.
Grädda i ca 200 grader i ca 12-15 min.
Mumsigt som bara den!

Mer recept följer för alla glada! Ha en underbar dag i blåsten och solen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar