lördag 29 mars 2014

Budskapet

Tycker det är synd att Mia Skäringers spetsiga inlägg i dietdebatten gick förlorat i en krigsföring där alla knappar tilläts bli intryckta och pajkastningen blev i full gång. För jag tycker hennes ursprungliga blogginlägg, som satte igång det hela, var en belysning på den besatthet som vi går in i när vi ska gå ner i vikt, bli perfekta och följa trenderna. Med sin vassa humor tycker jag hon lade fokus på hur vi med hull och hår slukar det senaste, senaste nya i vår kamp för perfektionism och lätt kan höja ögonbrynen åt dem som inte följer.
Har sett mycket genom åren; bara äta bacon och inget annat, äta en grönsakssoppa morgon, middag, kväll i tre veckor, piller, olika drycker osv, osv, osv. Det är ju denna hysteri och besatthet hon belyser, men som sagt - det försvann helt i alla upprörda människors hetsjakt på en liten person (nåja, hon är ju rätt stor kändismässigt, men fortfarande en vanlig, liten människa!) som faktiskt bara skrev vad HON tyckte. Leva och låta leva.... nej, ingen grej för oss människor 2014....

Själv har jag återgått till strikt lchf, helt uteslutit vitt mjöl, socker och alla former av snabba kolhydrater och det är uteslutande för min egen skull. Jag blir så mycket bättre i min hälsa om jag äter så. Jag tipsar människor runt omkring mig om detta, sen får ju förstås dom välja själva. Precis som Mia väldigt gärna för min skull får äta en bakelse, pasta eller vad hon vill. 
Vore så mycket roligare med en nyanserad diskussion om saker och ting - framför allt så ger det så mycket mer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar