måndag 24 mars 2014

Lyckodag...

Tänk att bli liknad vid en soptunna, att det kan bli en sådan kick, haha. Min underbara akupunktur och kinesiska medicinare, Eva-Marie Janelo, som än en gång finns där för mig när min sköldkörtel bråkar värre än vanligt, hon fick igång mig ordentligt igår.
För visst har jag funderat varför jag aldrig blir bättre... Men hon gjorde klart för mig att systemet fortfarande ligger till stor del nere, att sopgubbarna definitivt inte gör sitt jobb! Inte för att det kom som någon chock, på ett plan så vet jag ju varför jag mår som jag mår. 
Men att på det sen få nålar precis överallt, såg ut som en nåldyna, därefter koppning där gifter sögs ut, plus superbra tips vad jag rent konkret mer kan göra kostmässigt för att hjälpa kroppen - det var mumma det!

Vaknar lycklig idag, även om värken finns där fortfarande, för känner att nu vänder det, nu j-lar är allt på g. Något har hänt i balansen mellan kroppen & själen, vet det i varenda cell.
Så nu blir det off med alla mjölkprodukter, minimalt med protein och bra grönsaker i mängd. Känns hur bra som helst.
Eko-Zoegas blev det på morgonen, men med fröknäcke jag bakade igår med mitt fixade bönsmör på. Mums. Sen får vi se vad för gott jag fixar resten av dagen. Men nu blir det faktiskt 10 min på löpbandet, drar ned med hälften från förra veckan när jag blev så hög på mina 20 min. Vill inte ha ett enda steg bakåt igen, så här byggs det sten för sten i perfekt takt!

Toppade min morgon med att få ett mejl från världens bästa Brian, en av de mest underbara människor jag mött. Brian är ett medium från Kanada, mötte honom i Stansted Hall, England på svenskveckan förra året. Mmmmmm, han sa om en man han besökte någon gång om året - "I really like to drink from his cup.." Och det kan jag säga att jag gör, älskar att dricka från Brian-koppen. Äkthet, sanning, totalt oförfalskad och brutalt ärlig i sådan kärlek att man häpnar. Att sedan Simon, hans kompanjon från Kanada är lika häftig han, det gör att resan om ett par veckor till England känns som ett kalas jag ska åka till som ger pirr i precis hela mig!! 

Vilka vänner jag har... Vilket liv. Here I come.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar