fredag 21 mars 2014

Mera ljus

Så märligt med denna blogg, plötsligt kan jag inte skriva mer och inte se vad jag skrivit. Så det blev ett hastigt stopp på förra inlägget. Jaa, det var nog lite långt, men det är så jag funkar när jag skriver. Skriver för mig själv egentligen, men kanske i hopp om att bli hörd ute i etern för annars kunde jag ju skriva dagbok.
Jag vill skriva för att kanske inspirera någon annans tankar, mitt delande kan bli en kick för någon annan i liknande situation tänker jag.
Så alltså; Gör mig själv helt arbetslös ett tag och inser att jag är på jakt efter den där riktiga energikicken det innebär att göra något nytt, att vara på väg igen på samma sätt som när mitt andliga finnande började för 25 år sedan. Shit, pommes frites - vilken resa det var då! Och vilka händelser, vilken magi. 
Har själv slagit på pausknappen under flera år och se där! Nu sa kroppen ifrån. Besättningens myteri i min kropp har äntligen fått vett och sans i min värld. Jag vet precis vad jag ska göra. Magin får sitt inträde i mitt liv igen. Hela vägen. Tänker inte ta hänsyn till en jävla käft när jag äntligen fortsätter min magiska resa.
Exakt hur resan ser ut vet jag inte och det är häftigt att inse att där jag trodde jag höll på att utveckla panikångest på grund av mitt tillstånd i min kropp, där var det svindel inför utsikten att än en gång kommunicera med Plejaderna och dom andra, att än en gång resa sig upp som den Ljushäxa jag är och vara språkrör för min egen fantastiska, urgamla, visa själ och många från oändliga dimensioner i vår tillvaro.  Japp, svindeln är påtaglig, men så befriande när jag fattade vad det var som hände och vågade njuta av att falla i den, till synes, bottenlösa brunnen. Genom mörkret föll jag och det ganska länge. Och nu skönjer jag Ljuset i min brunn och inser att jag har inte panikångest, jag är inte obotligt sjuk - jag är Elinor i Underlandet!!! Magin kan börja. 

Tar nu på mig mina rosa, skithäftiga arbetsbrallor, åker för att handla jord och plantor. Här behövs lite jordmagi för att behålla rötterna!! Carpe diem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar