torsdag 27 mars 2014

Kroppen ljuger aldrig

I min lilla dagbok fick jag en stark önskan att tillägga den gamla slagdänga - Kroppen ljuger aldrig. Måste, vill, vill skriva ned det här så jag kanske aldrig mer glömmer det!
När kroppen signalerar, vad det än vara månde, så är det superläge att vi lyssnar. För den vill något om den signalerar. Så är det.
Så lyssna. Om det blir så att signalerna blir ännu starkare, FAST du tycker att du lyssnat så bra, då är det verkligen läge att stanna upp och lyssna ordentligt. Verkligen lyssna.
Vi har bara i dagens samhälle blivit så fullkomligt värdelösa på att lyssna, för det innebär många gånger att om vi gör det, verkligen lyssnar, så är vi eventuellt tvungna att släppa kontrollen och inse att kroppen vill eller vill inte något viktigt.

Är man Body Harmonyinfluerad, vilket jag tack och lov är, då blir varje händelse i kroppen ett äventyr som leder dig vidare precis hela tiden. Ett övergrepp bodde i mitt vänstra knä, snyggt förpackat och "bortglömt", en hängning från ett tidigare liv orsakade en wiplash i min nacke och så mycket annat spännande som jag upptäckt när jag lyssnat. Blev lite dålig igen på att lyssna, så nu börjar den spännande läsningen av min Livsroman igen!! Shiiit, vad ska jag upptäcka den här gången när det är så utmanande..?!! Att bilda antikroppar mot sig själv, haha, jaa, det säger väl något!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar