tisdag 25 mars 2014

Dagens goda...

Min lilla dagbok mot tillfrisknande fortsätter...

Satt upp lådor på balkongen - både för min egen fröjd men också för att kanske kissemissarna inte får lika lätt att hoppa upp och ramla ut, vilket hänt några gånger. Foto på mitt Instagram, Magiliv. 
Haha - ler lite åt mig själv, jag skriver som om jag hade en skara läsare, vilket jag inte har. Men skriver ändå, känns så bra. Som att dokumentera min Själsliga & Kroppsliga resa och göra den verklig.

Blev galet trött, förstod ju att det var dags för lite förtäring och det här blev dagens mumma:

Fröknäcke från Marie Wahlberg, sååå gott!
1 dl linfrön
1 dl skalat sesamfrö          Allt detta lägges tunt på bakplåtspapper
1 dl solrosfrön
1 msk fiberhusk
0,5 dl rapsolja
2 dl hett vatten + 1/2 tsk salt
Strö över pumpakärnor och tryck fast dem lite

Grädda i 1 tim i 150 grader, låt svalna på eftervärmen

Soppan för dagen:
Fräs morotsbitar, lökbitar, vitlöksbitar, fänkålsbitar, lite koriander i rapsolja. Tillsätt en brk ekologisk kokosmjölk, lite bra buljong, salt & peppar. Låt puttra 40 min ca, mixa. Strö över groddar. Ät fröknäcket till, gärna med bönsmör. Bröt i lite bitar i soppan, det var kanongott.

Nu blir det skogen i sakta mak, njutning för resten av dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar