måndag 17 mars 2014

Återvändandet

Tänk att något som jag så många gånger bara tagit för givet, kan ge en sådan oerhörd lyckokänsla. Idag blev det 20 minuter på löpbandet, nåja gångbandet då för min del. Sedan lite mage, rumpa och annat, följt av den älskade meridianstretchen och supernyttig frukost med smoothie, fylld av mandel, grönkål, äpple och annat mums. Lyckan fortsatte när jag åkte till Eva-Marie Janelo, Neosoma, den bästa akupunktören och människokännare man kan tänka sig. Hon finns där, varje gång jag faller och kroppen går i strejk. Fylld av all sin kunskap och oerhörda kärlek tar hon reda på vad som pågår i min kropp och denna gång var det, precis som läkaren också påpekade, totalstopp. Stilla har jag stått och följt allt som händer i min kropp, mina tankar och min själ. Idag kunde hon konstatera att stresschocken min kropp befann sig i, nu har vänt och vi börjar nu bygga upp, byggsten för byggsten. Nålar som hette duga, följt av koppar som riktigt suger ut gifterna ur kroppen. Yrslig men lycklig har jag sen gjort godaste lunchen ever - mandel- och hasselnötsinbakad torsk med yammisallad med rivna morötter, gräddfil, creme fraiche, lite citronmajonäs, dill & citron. Såå gott

Så när jag nu vid tretiden blir skittrött och inte vill mer, så känns det ändå så bra. Det är inte den där sjuka tröttheten, stagnationen och hopplösheten. Idag har kroppen fått leva lite till och det känns fullkomligt magiskt. Låter idéer komma och gå, skriver lite och skissar på hur jag vill forma min framtid. 
Borta är uppgivenheten, ersatt av en fullständig övertygelse om att jag är på väg. In i inspiration, glädje, uttryck, men denna gång med totalt lyssnande på min kropp och själ. Den här gången ska det bli rätt. Kommer inte att se ut som batteriet med två pluspoler, som läkaren beskrev mig som, utan ett balanserat livsbatteri med plus och minus, yin och yang, inspirerat jobb och härlig vila.
Blir kanon det här....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar