torsdag 27 mars 2014

Forts Jag går på lina...

Nu hände det igen... Kanske är den stora meningen att jag inte ska blogga, haha!

Min dans på linan ser ut så här för mig, kanske kan det vara inspiration för någon annan. Kanske inte. Whatever - jag mår så bra av att skriva av mig!
Har kört så länge det gick, väntar väldigt länge innan jag saktar ner och börjar lyssna, men nu står jag i princip still. Blev inte bättre, alltså tar jag reda på varför. Fler blodprover, mer lugn och ro, mer bortsortering av människor och situationer. Provar på att vara speedad för att jag inte fattar varför jag inte mår bättre, mer sämre. Gråter och tycker synd om mig själv. Mediterar och söker svar inom mig. Lyssnar på 30 andra personer som vet precis hur jag ska göra. Provar allt. Tycker jag. 

Men när svaret kom igår så insåg jag att det här är verkligen ingen lek längre, nu är det allvar. Och jag tar sista härliga steget ut på linan och tar tillbaka mitt eget fokus. För nu är det mina val och inget annat som avgör om jag ska bli frisk.
Att lyssna, utan att fastna i sjukdomsbilden.
Att agera, utan att bli klämkäck och försöka "fixa mig" så fort som möjligt, istället med massa kärlek och lyssna på precis vad kroppen och själen säger att den vill.
Att möta rädslan för att gå fel igen och kliva på karusellen, så att jag vågar känna vad jag ska göra framöver, vad som inspirerar mig och som jag kan göra utan att springa in i väggen igen.

Viktigast av allt - göra precis allt jag kan komma på som ger mig energi och glädjen tillbaka. Det som skrämt mig mest när jag läst på nätet för att förstå vad som sker i min kropp, det är alla som har en total identifikation med sitt lidande. Så nu har jag gått 15 minuter på bandet, gjort min meridianstretch, duschat och ätit en fantastisk frukost. Snart sörplat i mig min gigantiska Golden milk-kopp gjord på gurkmeja och nu vandrar jag ut i solen.
Ska så lite rödbetor, samla in lite pinnar som ligger här och där i trädgården efter all blåst. Göra en eld som också får vara min ceremoni för mig själv. Ceremonin för min Livlinedans! Vilken lindansös jag är! Har mina rosa arbetsbrallor på mig med mitt nytvättade linne med "Just did it" på bröstet. Nu gör jag det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar