lördag 27 september 2014

Söndag - utflyktsdag!

Ska fixa matsäck snart, vi ska dra till Vikingaberget idag, ett litet kärleksgäng. Tänk så mycket gott man kan göra utan socker och stärkelse, blir allt bättre på det hela tiden.
Fått lite mejl med frågor om jag kör lchf, eller vad är det för metod egentligen??
Svar - jag kör MIN metod. Absolut inspirerad av till viss del lchf, men hände inte så bra saker för mig. Också till väldigt stor del Eva Renner-inspirerad, där har jag så bra direkta resultat att jag hämtar mycket därifrån.

Men har genom åren gått på så mycket produkter, dieter och annat som jag ska köpa och konsumera för att bli frisk, smal och energifull.

Numera använder jag precis all tid åt att lyssna på mig, och ingen annan. Och jag är verkligen på väg någonstans denna gång. Mums vad gött det känns. Ser verkligen fram emot att vandra ut i skogen och upp på Vikingaberget, göra upp en eld och bara njuuuta. Med massor av kärlek omkring mig, älskar de mina såååå mycket.

Saknaden efter knäckebröd till morgonkaffet (som jag inte kunnat släppa, blir dock bara en kopp på morgonen, inget mer) fick mig att testa ett fix och det egna receptet funkar jättebra! Mums vad gott det var!

Cirka-sisådär-recept:
2 dl quinoamjöl
1 dl mandelmjöl
30-40 g smör
1 ägg
Kör i matberedaren tills det blir en samlad "klump". Låt vila i kylskåpet. 
Skär en bit eller flera, kavla ut till en riktigt platt knäckemacka, in i ugnen på 170 grader i kanske 10 min. Låt svalna. På med riktigt smör (inget plastmargarin) och valfritt pålägg (utan socker förstås)
Mums!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar