torsdag 10 februari 2011

Meditera mera!

Lycka att forskningen kommer på sådant många vetat om i tusentals år... Känns som om mycket håller på att återerövras av den "gamla", visa världen; indianernas självklara symbiostänk - vi hör alla ihop, djuren är våra bröder, jorden är vår Moder, andevärlden våra forntida vägledare, akupunturen som man hittat spår av på en träskbegravd man från tusentals år tillbaka, kinesisk medicin som handlar om att hålla folk friska då får läkaren betalt, annars inte.... Och så vidare. Nu senast har vi fått tagit del av de "sensationella nyheterna" om meditation. Det är bra för oss. Hurra. Did´nt see that one coming...


Missförstå inte - jag blir lika överlycklig varje gång forskningen kommer på att det faktiskt funkar med sånt här "flum", redovisar sina resultat så att det blir tillgängligt för insomnade hjärnor som tror att lycka ligger i framgång, pengar, fåfänga.... Så glad är jag.


Vill bara dela med mig av mina tankar angående meditation; det finns så oändligt många olika anledningar och funktioner i meditationens magiska värld. Här listar jag några som jag anser är viktiga. Bra om man förstår lite vad som kan hända när jag mediterar...


Meditation för:
Ett lugnare jag, en "mindfulness" som det många gånger kallas nu förtiden. En medvetenhet om hur jag kan lugna tankar, känslor och vara mer i nuet, mer närvarande i livet.


En fysisk kontroll över spänningar och krämpor, såväl fysiska som psykiska. Åstadkommer en avslappning i spända muskler och en större medvetenhet om våra kroppars tillstånd och behov.


En s k "I am" meditation, liknar nr 1 men ännu mer för att skapa tomhet som jag sedan efter meditationen kan fylla med det jag vill.


Positiva affirmationer - en meditationsteknik som handlar om att se bortanför de begränsningar och de bilder jag har av mig själv, där jag ännu mer kan se vad jag har för möjligheter i livet, full av kraft och styrka.


Medial meditation - här mediterar vi för att både få budskap från våra egna högre jag, vägledare och andevärld. Vi lär oss lita på att det finns många olika världar att få kontakt med, dimensionerna är oändliga.


Transmeditation - vi går i ett ännu djupare medvetandetillstånd och kan utveckla en förmåga att låta andeväsen komma igenom och kommunicera i total sanning med oss. Kräver lång meditationserfarenhet för att komma dit.


Regression - en djupgående meditation, där vi går tillbaka till ett tidigare liv som kan prägla oss och ha gamla känslor som finns programmerade i cellminnena. 


Alla tror förstås inte på de tre sistnämnda, men kom ihåg att det nu kommer fram massor med åsikter efter forskningsresultaten - oooj, jag som trodde det var flum bara! Likaså alla åsikter om akupunktur och andra tekniker som härstammar från uråldrig tid och visdom.


Jag återkommer med fler funderingar - men den här världen är sååå spännande - finns massor att undersöka och utforska.


Häng med på någon av mina kurser - jag leder i samtliga tekniker. Och några till. Älskar den här världen. Där utforskar vi de övriga 90% av hjärnan som forskarna förut sa att vi inte använder. Har tagit del av kvantfysikers forskning som sett att "oanvända" delar av hjärnan aktiveras vid utförandet av healing, medial kontakt och liknande aktivitet. Spännande va..? Välkommen in i min värld. Upptäckterna tar aldrig slut.... Livet blir aldrig tråkigt igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar