onsdag 28 januari 2015

Ord som har betytt...

Skrev en liten notis på facebook häromdagen, när jag varit med om en händelse som påverkade mig mycket och som jag, förstås och som alltid när något är starkt, lärde mig mycket av. Här tänker jag fokusera på hur ord påverkat mig på ett oerhört starkt och positivt sätt, när man befinner sig i en skörstark situation i livet med sig själv, så kan ord faktiskt få skeppet att vända - även om det är en tung Atlantångare... Både åt ena och andra hållet, men det dök upp ord som jag fått på vägen och som förändrat mycket i mitt liv. 
Självklart är det jag som tagit ansvaret för själva förändringen, men orden kom så att jag vågade ta stegen... vända blicken och känslorna åt annat håll än nedåt...

Sprang i Livet, nonstop fram till sisådär 30-årsåldern. Tempo á la duga, hur mycket som helst att göra, positivt tänk som gjorde att jag kunde köra över mig själv big, big time. Sjukdom efter sjukdom, jag bara körde vidare med flaggan i topp. Här tänks det positivt minsann!!!
Så en dag mötte jag en kvinna på en säljträff vi hade på företaget jag arbetade på då. Hon skulle prata om färger och energier. Eller nåt.
Plötsligt valde hon mig och ritade min aura (vilket jag för övrigt inte hade en aning om vad det var då) och började säga saker som fullständigt vände min värld upp och ned....

"Nu räcker det. Nu är det order från Högsta Ort (hon pekade uppåt). I morgon dag är det du som sjukskriver dig. Du kanske kan köra ett halvår - ett år till, men är du villig att betala det priset?"

Skiträdd, ångestladdad inför ekonomi, lägga ned företag med banklån osv, osv, osv, så gjorde jag det. Precis som hon sa.
Och jag kan lätt säga att det var det bästa jag gjort och gav mig en dörröppning in till min själ, mitt mediala jag som var som en tornado några år. Sedan mötte jag Don McFarland, Patric Collard, Iris Hall m fl som fick mig att förstå vad som hände med mig.
Mitt liv blev totalförändrat.

Säkert hade jag förr eller senare sprungit in i väggen ändå, men förmodligen på ännu mer trasigt sätt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar