måndag 2 februari 2015

Lycka....

Känner mig alldeles särdeles speciell idag... Vet egentligen inte varför, men tror det ligger i området acceptans.
Det är ok att det tar tid. Det är ok att jag inte orkade så mycket igår. Det är ok att kroppen är som den är, för den har ju ändock tagit mig dit jag är idag. Mirakel.

Gillar att då och då, flera gånger i veckan, ta mitt glas vin - ger en härlig avslappning i min ständigt värkande kropp. Till vinet tar jag väldigt gärna en cigg på trappan eller ute i skogen, ett sorts belöningssystem inom mig, eller snarare tröst kanske..?

Men nu får precis allt ryka som jag tror kan hjälpa mig på traven. Och det känns riktigt, riktigt bra. På sista tiden har jag blivit ledsen, faktiskt, när jag sett mig i spegeln. Nästan vant mig vid kroppen som får kilo efter kilo på sig, men nu har det börjat synas rejält i mitt ansikte hur plågad kroppen är. Och jag har känt en djup sorg, särskilt eftersom jag inte lyckas få hjälp av läkarvården.

Men idag känner jag en lugn, spirande lycka. Tror att kanske de naturliga sköldishormonerna börjar kicka in, höjt dosen nu. Fått brev av min läkare att han, i samråd med endokrin dit jag inte ens fick komma, avråder å det bestämdaste att jag provar annat eller experimenterar. Fuck u, säger jag bara. Vägrar acceptera DET, annat kan jag acceptera men inte det. Det vore att ge upp. Och det ligger inte riktigt för mig.... Nej, idag är min dag. Idag ska jag ta ett pyttelitet steg framåt och veta i hela mig att jag tänker tillbringa de sista åren i mitt liv med hög livskvalitet. Göra det jag orkar och njuta av både det och resten - att sitta och skriva är ju inte så dumt, eller hur?!

Nu ska jag göra mig fin, snart kommer besökare hit. Såna som hittat mig via rekommendationer eller på annat vis, who knows how?? Och med sig tar dom snöskyfflar och höga stövlar, vilka guys va??!!
Är så lycklig över detta, jag kan göra detta utan att behöva åka iväg. Tack livet.
Sen blir det skogen och skriva, jiiiihaaaa!

Vikten igår var 65, lika mycket som jag vägde när jag kom in på BB första gången. Den ska ner... Så det så. Myxödem, struma - bort!! Elinor, Livet, Extas - in!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar