måndag 31 januari 2011

Valnötsbröd i ugnen...

Vilken ljuvlig doft som sprider sig i min lilla lägenhet...mmmmm. Att baka bröd har blivit bästa formen av terapi för mig... det och skogen förstås. Hela processen ända fram till det är uttaget ur ugnen är helt absorberande. Hur kan något dofta så gott som nybakt bröd?


Sätter på kaffet nu och ska ta en slappstund framför tv:n. Igår var jag iväg hem till några som hade lite stök hemma. Dom hade också bjudit in en person som ville ha lite mediala råd på vägen.
Är fortfarande tagen av allt det som hände, särskilt på slutet. Tågresan hem, kvällen igår - allt var lite diffust efteråt. Inte så att jag var borta på något sätt, men hela min själ och mitt hjärta var alldeles vibrerande av andevärldens kraftfulla sätt att arbeta. 
Ibland är det ju så att det är första gången för någon och det tar hårt, förändrar väldigt mycket. Så blev det. 
Att lämna kan ibland vara svårt, jag vill bara vara kvar tills det landat. Men det går ju inte... Så jag stannade så länge det gick och får sedan lita på att var och en tar ansvar för sitt liv och sina reaktioner. 


Minns en gång när jag var på kurs med en kvinna som kallade sig shaman (nuförtiden vet man ju inte vem som är sann o inte.. men hon sa så iaf) och då tyckte jag hon var en väldigt klok kvinna. Hon hade vid ett tillfälle "råkat" få en kontakt med en på andra sidan och förmedlade denna själ till en person. När hon berättade detta, sa hon också att hon behövde mer än en vecka efter denna "förmedling" innan hon var tillbaka i normalt skick.... Det tar enoooormt på krafterna, sa hon.
Då slog det mig, och känslan har stannat kvar sedan dess. Det här är inte som vilket jobb som helst. Inte nog med att vi många gånger får lov att på sätt och vis försvara det vi gör för oförstående människor, vi använder oss verkligen av precis alla sinnen när vi jobbar medialt. Det är inte som att ta en liten promenad runt kvarteret direkt...


Och idag är en sån dag.... jag är tagen fortfarande. Det blev så stort på något vis denna gång, med väldigt fysiska reaktioner från personen som upplevde detta för första gången.
Jag tänker lyssna till det resten av eftermiddagen och kvällen....
Känner mig så tacksam till andevärlden för att dom kommer till oss med sina bevis på sin existens, överlämnar sååå kloka råd och ger oss så mycket härlig kärlekskraft, så hel och ren. Också tacksam att jag valt och fått gåvan att få samarbeta med bästa coacherna i världen....
Tänk om dom skulle säga likadant till oss.... Bevisa att ni finns då! Då kanske vi tror på er!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar