måndag 24 januari 2011

Medial eller psykotisk...??

Ett magiskt telefonsamtal får mig på banan igen ordentligt. Minns i hela mig varför jag vill jobba som medium och livsinspiratör.
Det som tagit mig år att minnas och ta del av - andevärlden - är för många unga en sådan självklarhet. De ser med sina rena ögon och själar det som vi vuxna många gånger får brottas med att lita på.


Han är 10 år och jag har träffat honom o hans mamma tidigare, han började må mycket bättre efter det mötet. Inte för att jag är så fantastisk, utan för att han kunde känna att jag såg och hörde honom. Vi pratade länge om hur det fungerar, kontakten med andevärlden. Han fick lite mer perspektiv på hur han kunde förhålla sig till allt han ser och uppfattar.
Nu hade han sett en trailer om ett tv-program om "spökjakt", kryddat med lite effekter. Och blev orolig igen. Kan dom skada oss? Han ser ju så många och hela tiden. Hans mamma är djupt fascinerad av hur denne kloke lille kille självklart beskriver kontakten med  andevärlden, något som hon hoppas på att få nån dag själv. Förstås blir hon orolig när han blir rädd igen.


Vi pratar länge och efteråt begrundar jag alla de möten jag haft med ungdomar och barn, hur otroligt givande det är.
Vet ju unga som behandlats för panikångest och som också fått psykosliknande diagnoser för att de hör och ser det de flesta av oss vuxna inte ens anar att det finns.


Jag vill fortsätta resa mig upp, jag vill stå upp för att detta finns, det är en del av vår verklighet. Förhoppningsvis vara en inspiration för dom som tror dom blivit tokiga.
Det är en sån sanslös gåva detta, att se klart. För det lär oss så oerhört mycket mer om vad Livet egentligen handlar om.
Jag ber andevärlden hjälpa mig våga lita på människor igen. Allt jag skrivit här nedan är en ångest över hur jag fastnat i svåra upplevelser från andra människor. Men förstås ska jag inte ha mitt fokus där. Förstås ska jag ha det på killar som den här fantastiska själen. 
För han är en så jordnära liten kille, lite allvarlig kanske, men definitiv inte en unge som bara fantiserar för att få uppmärksamhet. 


Jag vill lära mer av honom och andra unga. För jag bara vet inom mig att dom ser och uppfattar mycket, mycket mer än vad vi vuxna gör - hur mediala vi än tycker oss vara. Målet klarnar.... en oas vill jag bygga upp där människor samlas för att prata om vad det är som egentligen pågår. Bästa coacherna i världen finns tillgängliga för oss, villiga att berätta om missstagen dom gjorde och hjälpa oss på traven för att undvika fällorna, slippa jobba ihjäl oss, slippa olösta konflikter, slippa träsket där vi drunknar till Jantes stora glädje!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar