lördag 5 april 2014

Energi...

Vilken detox - på alla nivåer! Helt otroligt underbart att göra min resa på ett så helt nytt sätt. Har alltid haft bråttom, vill ha quick fix när jag kraschar. Men inte den här gången...
Ändrat min kost, radikalt. Tänker igenom och tar mina steg, lugnt och eftertänksamt. Känner efter vad som är bra och vad som inte är lyckat för mig. Så ovanligt för ett batteri som alltid haft två pluspoler, som min läkare beskrev mig. Nu balanserar jag mitt batteri, ser till att energin läggs precis där den ska, väntar när jag behöver och agerar när det är så dags.

Vet i hela mig att jag går in i en helt ny fas i mitt liv, där jag aldrig, aldrig någonsin igen kommer att ge bort mig själv. Se till att själen är med, hela vägen. Idag hände ytterligare en sak som gav mig en sådan energikick att jag knappt känner igen mig i hur det varit den senaste tiden. Och jag håller energin, njuter av den, ger inte bort den direkt utan balanserar mitt batteri så att jag för en gångs skull sätter in på sparkontot! På väg... jag är verkligen på väg hem i mig själv. Håller min lilla tjej i famnen och försäkrar henne om att jag aldrig kommer att gå vilse igen. Tillräckligt gammal för det nu...

Min fantastiska detox fortsätter och det känns... mycket skit som ska ut, mycket som ska läkas. Men när jag vet och känner i hela mig att jag är på väg, tja, då är det såååå värt det.

Lycklig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar