måndag 7 april 2014

Väder...

Men vad f.... vad trist - prata om väder??!!! Var faktiskt Eva-Marie, min magiska akupunktör som påpekade att min kropp bara inte gillar den här typen av väder och jag kunde se att jag blev faktiskt sämre när vädret blev det. Ja, sämre - väder är ju bara, men det som vi kallar sämre.
Jag bara älskar skiftningarna i vädret i vårt land, älskar regn, snö, sol, dimma, åska... Vår, sommar, höst, vinter, alla har en magisk känsla över sig av olika, som jag gillar så mycket.

Men så här vill jag inte ha det. Senaste dagarna vill kroppen ingenting, värken är som tandvärk i varenda muskel med fäste. Så jag ska researcha lite framöver, nästa vinter får det bli boende utomlands, vägrar ha det så här. Kan nog bli bra - där skriver jag vidare på mina böcker och mår bra! Sen återvända till Sverige när vårsommaren är ett faktum. Varför inte..?

Idag blir det bara en smoothie på nyttigheter, känner inte för något fast alls. Har ju fortfarande övertygelsen om att förändringen av min kost snart nog kommer att göra att gifterna kommer ur min kropp och jag förstås mår så mycket bättre.

Åker ut på äventyr nu, väldigt bra att hänga med rätt sorts människor när måendet inte är på topp. Väldigt risky att hamna i självömkandets träsk när man bara hänger med sig själv och inte riktigt orkar vara den man vill vara. Och då har man problem.
Mår i själen som en drottning och är ovillkorligt sann mot mig själv och mina önskningar fortfarande, vilken grej! Så jag låter detoxen fortsätta och accepterar att allt kommer att gå så mycket lättare för varje dag när jag nu sorterar bort allt som inte funkar! På alla nivåer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar