söndag 6 april 2014

Nöjd....

Är väl inget speciellt med det ordet egentligen, när man lyssnar på det. Låter ju nästan som en lite halvbeige känsla.
Men efter alla mina turer i mitt Magiska Liv så infann sig precis den känslan och jag insåg med sådan kraft hur jag jagat i faktiskt hela mitt liv efter något annat än just det jag hade för ögonblicket. Det är alltid något mer jag borde göra, något mer jag borde åstadkomma, alltid något som jag missat - den känslan har jag burit med mig så länge jag kan minnas.

Det här blir mitt mantra den kommande tiden, och tänk en sådan fullkomligt magisk känsla har varit med mig ända sedan elden igår kväll när denna nöjdkänsla bara ramlade över mig.

Denna ständiga strävan, alla dessa drömmar och planer som så effektivt fått mig att vara frånvarande i nuet. Alla dessa människor som gjort ditten och datten och som påverkat mig i mitt liv, gjort mig icke-nöjd; ledsen, sårad, sviken, förbannad, frustrerad. För att jag inte var nöjd med resultatet i mitt liv. Alla dessa planer som stärkt känslan av att vara missnöjd och misslyckad när de inte gått som jag tänkt mig.
Min sjukdom som plågat mig i 25 år. Om jag bara...

Idag har jag en fruktansvärd värkdag. I vanliga fall brukar jag bli så förbannat ledsen när jag haft först en fantastisk dag, som igår, när jag känner igen mig själv och energin börjar pirra i mig och jag faktiskt orkar flera saker utan att bli helt slut... Men den fantastiska nästan religiösa upplevelsen som jag hade igår vid elden, den dröjer sig kvar. Det är ok. Precis som det är. Sitter kvar i sängen fortfarande. Läst tidningen, druckit kaffe. Läser att diabetes ökar i fruktansvärd takt, läser i samma tidning att vi svenskar äter 1,3 kg godis i veckan i en familj med två barn. 1,3 kg!!!! Kollar facebook, bloggar lite om mina känslor och känner mig lite delaktig i världen. Och tänker på vad jag kan göra med en sån här liten kropp, vad orkar jag? Vad kan jag planera in som jag vet att jag kan fixa?

För drömmarna känns så mycket mer realistiska idag när jag bygger dom på min religiösa upplevelse. Magiskt. För så länge jag lever så kan jag göra NÅGOT. Jag fascineras av människor som gått vidare oavsett vad som inträffat i deras liv. Jag ska vara en av dom. Glädje-Elinor ska inspirerar andra som råkat lite illa ut i Livet.  För jag betyder något. Precis som det är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar