lördag 17 mars 2012

Rebirthing á la 2012

Ja, så tror jag det är. Inser att den här kuren jag kör för min kropps skull och för att få balans på den galopperande eller komatiserade sköldkörteln har mycket att göra med det jag upplever nu. Men, ett stort men här, jag känner mig så övertygad om att det är detta 2012 handlar om för oss alla.

Det hjälper mig också att se och känna det här, när jag möter andra människor. För alla har ju inte lust att kika på vad det är som rör sig inom dom, utan dom väljer att projicera all sin skit på andra. Skylla ifrån sig, lägga skulden på, spy ur sig sin frustration över sin egen stagnation och välja gärna nära kära för det.... Ack ja, vilken spännande tid....

Men alla får väl hålla på med sitt, jag får allt lov att ta ansvar för mitt, hej o hå... Och senaste dygnet kom en så viktig sak upp, som jag känner kommer att vara en återfödelse i mitt liv - in med livspassionen igen och på djupet ge fan i vad alla andra sysslar med.

Snackat skit om mig, det har dom gjort i många herrans år nu, inget konstigt eller nytt med det. Men när jag igår fick så projicerat hat och skitsnacksenergi över mig från några som jag ändå trodde hade släppt mig - det blev överväldigande känslomässigt och jag fick lov att inse att jag inte alls släppt taget om hur mycket jag bryr mig vad människor säger och gör mot mig.
Det här är människor som jag älskat, som stått mig nära.... Och faktum är att det var de som tog avstånd, inte jag. Ändå slutar dom aldrig, tycks det. Men det intressanta var ju ändock min reaktion.
Blev så upprörd att jag knappt kunde andas. Och då får jag ju lov att inse att det här behöver jag köra snoken rakt in i och se vad fan det handlar om!

Sedan några år innan skilsmässan började mitt sönderfall. Kanske hade det pågått i hela mitt liv, vad vet jag, men då blev det klart och tydligt i alla fall. Jag började att verkligen försöka vara till lags. Om jag beter mig så som du önskar, så stannar du kvar.
Så i princip har jag svalt skit sedan dess och långt innan det med. Och fortsatt spela behagfull, men gjort det skitdåligt.
När så den här smällen kommer, så oändligt lik alla de andra jag varit med om - då kommer ju självanklagelserna. Jag kan ju det där med law of attraction, the Secret och allt det andra.
Men det här var helt enkelt inte klart. Jag får nu lov att riva fängelset jag byggt åt mig, och ordentligt denna gång. Jag har inte råd att bli tillintetgjord varenda gång sådant här händer.

2012 - året då vi får lov att se djupt in i oss själva och möta Sanningen i vad som finns därinne. Inga roller får spelas längre, inga självbedrägerier vara ifred.
Fan va skönt.... Och befriande. Tro bara inte att just du kommit längre än vad du faktiskt gjort....

Det är patetiskt att se hur många det är på den andliga/mediala himlen nu som lurar sig själva, och gör sitt bästa för att lura andra. OMG - när ska dom och människor vakna och se?
Det är ju faktiskt inte syftet med oss som valt att jobba med det andliga - att bevisa att livet fortsätter efter döden, att skriva böcker om hur du blir medial, att sprida en massa budskap omkring oss....

Syftet är, mina kära vänner, att VARA kraften. Att modigt våga möta allt som kommer och ta fullt och totalt ansvar för våra egna liv. Du ska inte rädda någon, du ska inte överbevisa något för någon.
Du ska visa Vägen. Du ska vara Vägen, Sanningen & Livet. Inte prata om dem.

Lycka till med det! Nu ska jag möta den här lördagen och modigt möta varenda reaktion som kan tänkas komma upp. För vad är härnäst...?? När jag nu kanske äntligen och totalt skalar bort behoveet av att vara till lags, att bli älskad av alla. .. Spännande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar