torsdag 15 mars 2012

Diesel eller bensin..?

Mina funderingar snurrar vidare, känns som jag lägger ett sinnrikt, spännande pussel som förklarar och gör helt.
Det finns en värld bortom alla eländigheter som vi kan råka ut för, det gäller bara att hitta den rätta stigen just för mig...

Råkade tanka bensin i brorsans & svägerskans bil för ett tag sedan....Hmm, inte lyckat kan jag säga. Som tur var körde jag bara i några liter, så det gick för den här gången. Men vi vet väl alla vad som händer om det blir för mycket av fel sort i en bilmotor...??!

Jag har tänkt mycket också på dem som fått fel bränsle... så många som är drabbade. Bara tänk på alla dem som tror dom är kroniskt deprimerade, vilket i sin tur kanske lett till panikångest för att dom helt enkelt inte orkar med att vara så låga hela tiden...
Sen får dom lyckopiller, med förklaringen att dom har för lite seratonin vilket orsakar deras ständiga dåligmående. Urrk. Precis som det skulle lösa något..??!! När jag sedan vet att ett enkelt håranalystest eller grundligt blodprov (menar här rejält blodprov, sådana som de i nuläget får skicka utomlands för att få resultaten) som visar exakt vad det är för brist som gör att kroppen inte omvandlar vissa ämnen till nödvändigt seratonin. Där är ju inte lyckopillren lösningen, utan information vad exakt som fattas kroppen så att den kan återgå till sitt normala tillstånd.
Alltså, återigen - ge biljäveln diesel, inte bensin, om det är en sådan motor!!

Ska det vara så svårt för den traditionella vården, forskare och andra ansvariga att ta ombord att de kanske FAKTISKT har missat något??? Känner mig nästan irriterad idag, för jag vet alldeles för många som, liksom jag, fått helt fel bränsle i så många år....

Krånglande sköldkörtlar leder till depressionsliknande symtom ävenså. En lågproducerande sköldkörtel ställer till massor, liksom en som är för aktiv. Men det räcker inte med de mediciner som de i dagsläget sätter in. Jag ska i mitt Network of the Heart längre fram skapa ett forum där vi sammanför de som fått fel bränsle, med en bensinstation där rätt bränsle kan tankas på.

Vilken underbar vision, mitt inre är så härligt bubblande av framtidstro igen. Den försvann där ett tag, blev ju bara sämre från till år år, så jag orkade inte hålla energin & visionen.
Men den är tillbaka igen....

Ok, jag tränar intensivt på tålamod - det måste jag ju erkänna. Det här är ingen quick-fix-kur, den saken är helt klar. Mår förfärligt i min kropp; jag har svettattacker som vore jag på avgiftningshem, min värk i kroppen är nästan outhärdlig och att fylla på pellets är en pina, jag orkar ´pyssla lite på förmiddagen, på eftermiddagen kollapsar jag och orkar absolut ingenting.
Men jag känner så tydligt att alla de kaosvärden jag hade, håller på att ställas tillrätta och det tar tid. Har ju varit sjuk i snart 25 år, klart att det måste ta några veckor! Jag har blivit bra på Tålamod och är så lycklig, lyckligare än på länge. Trots att kroppen är katastrofliknande i sina utrensningar....

Läste än en gång igenom mina analyspapper och blir lite till lycklig när jag läser om orsaken att det varit så totalt omöjligt att gå ner i vikt - återigen fel bränsle. Jag har kört alla möjliga metoder och inte gått ner ett hekto till min förtvivlan. Jag är ju en pytteliten människa, definitivt inte 8 kg för tung! Men så klart - när det finns ämnen som är förhöjda så att vätska och fett binds i kroppen och viktnedgång är omöjligt, tja då spelar det ju ingen roll vilken kur jag kör!! Det här är såååå spännande!

Om någon läser det här... I dare you!! Ägna den här dagen åt att göra en djupanalys.

Hur mår du egentligen?

Är det något du behöver kommunicera - var ärlig nu!!! Smit inte undan. Om du skulle säga allt du ville, vad vore det..??

Vilka är dina escaperoutes?? Socker? Alkohol? Dataspel? Jobba ihjäl dig? Leka Florence Nightingale och rädda alla utom dig själv? Annat?

Hur trivs du, om du är plågsamt ärlig, med det du gör? Arbetet? Relationerna? Vikten? Livsinspirationen?

Hur kåt är du? På livet, din partner, dina idéer, ditt jobb, din fritid?

Låt oss väcka den där sanna vårkåtheten till liv!
Jág har en känsla av att jag inte är ensam om att inte ha vågat vara hela jag fullt ut. Jag är ju lite mycket då.... Så det har varit så bekvämt att gömma sig lite, låtsas vara lite mer beige än vad jag är så att alla älskar mig.

Enough!!! Är du på?? Vågar du vara KÅT, PASSIONERAD & FULLSTÄNDIGT GALET INSPIRERAD? Vågar du ta beslut som är FÖR dig istället för EMOT dig själv?

Lets roll. Låt livet börja. Idag fattar jag riktigt spännande beslut för mig själv...

Jag börjar med att ta jättehögen med olika piller som min kropp behöver för att balanseras. Sen lite mer spännande beslut...

Bensin eller diesel...? Jag lyssnar och ger kropp & själ det de ska ha....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar