torsdag 22 september 2011

Skulder...

Nu ligger dom där i långa listor, i ett kuvert på väg till min älskade dotter, skicklig jurist. Dom ligger där och plötsligt är dom inte längre det där hemska, hotfulla, hiskeliga åskmolnet som kommer att krossa mig med all sin kraft. Mina skulder....


Nej, känslan är god - jag ser en lösning på allt och drömmen kanske är sann om ett tag. Skuldfri. Efter så många år med allt trassel med sjukdomar, konkurs, skulder i långa banor, så känns det som en hägring - vacker och strålande, men kan den vara sann??? Verkligen?


Vi får se. Men nu drar jag iväg och postar det stora kuvertet. Så får vi se vad mina fordringsägare svarar. När det sedan är klart, skulderna väck - tja, då kan jag köra igång igen. Hur underbart är inte det? Det finns lösningar på allt, så nu ska jag också ta reda på detaljerna i ekonomisk förening. Ser väldigt lovande ut, det kan funka. Längtar så efter att jobba igen, har så mycket att erbjuda människor i denna tid. För många är dom som ringer som har djupa funderingar vad som händer. Turbulens, panikångest, konflikter, rädsla för något stort som hotar oss människor.


Jag längtar efter att ha mina kurshelger igen, fulla av sann närvaro och modiga människor som går rakt in i sin själ och upplever vad dom egentligen handlar om.... Yeeees, snart så...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar