onsdag 7 september 2011

I am a rock...

Aah, vilken sommar det blev. Har flyttat - igen. Kört en fantastisk kur som jag fortfarande korrigerar systemet efter, sköldkörteln är lite halvspansk nu och försöker minnas hur den funkar. Spännande.


Har blivit chockat besviken igen på det mänskliga släktet, både för min egen skull och för dom jag älskar. Och inser att det jag gjort de senaste åren, är att ha levt efter Simon&Garfunkellåten - I am a rock. Men jag är skitleds på det nu. Ensam är inte stark, ensam är ensam - det har jag sagt i så många år på mina kurser. Dags att walka min talk, haha.... Rädd för andra människor, rädd för att älska, rädd för att det ska göra ont igen... bah! Vad tråkigt....


Nej, foka nu på det roliga som sker. Och det är en massa saker. Jag har sakta, sakta sjunkit in i det faktum att jag har ett eget hem som sakta växer fram ur kaos. Efter den enorma vattenskadan, läggs nu golv på plats, jag inväntar kakelsättaren för badrumsfixet och elektriker för ljus i vårt hus. Hittills har varenda hantverkare varit hur trevliga som helst och glädjen är stor som byggs in här. Glädje är det som ska driva mitt liv, inget annat.... Var och en bestämmer väl hur den vill leva sitt liv, och inget blir ju bra av att jag ideligen blir ledsen...


Planen nu blir att skapa vidare på detta harmoniliv, det enda som faktiskt går att riktigt värdesätta i slutet av dagen är ju hur närvarande jag verkligen är. Hur känns livet..? Jag menar - verkligen KÄNNS?? Fy fan, dessa år av så många jobbiga händelser, min sjukdom och annat skit, vilken zoombie jag känt mig som. Och när nu livet återvänder och jag känner vibratot av sann livsglädje, då vet jag i hela mitt hjärta och min själ att inget annat är viktigt. Jag kan tapetsera väggarna med mina diplom och certifikat, men det är fullständigt skit samma om jag inte känner livet i mig. Så är det bara. Så det blir temat här på denna magiska plats. Skogen runt hörnet gör det hela ännu lättare. Hit ska människor komma för att hitta igen sig själv. Och känna livet flöda, inspirera, passionera... Kåt på livet igen, jaaaa tack!! Inreda vinden och ha den helt utan möbler - där blir det utlevelsemeditationer, kundaliniyoga och kurser som handlar om att hitta den - Kraften. Urkraften. Inte beige, utvattnad, zoombielik - nej, fullkomligt strålande av totalt varande. Åh, vad jag gläder mig...


Kurser i hur man blir ett medium, en healer och annat - det finns det ett överflöd i. Och jag har sett allt tydligare genom åren att tyvärr min älskade Iris Hall hade rätt - att förena medium det går inte, det har aldrig gått. Det är alldeles för mycket egon. Fan också. Hon hade rätt. Igen. 
Jodå, jag har ett ego jag med. Men inte i den bemärkelsen. Denna eländiga konkurrens, detta skitsnackande, dessa I-know-it-all-people.... Suck. Jag vet att jag inte hör hemma där. 
Jag har abdikerat från I-am-a-rock-statuset. Och vill jag känna sann närvaro med människor - ja, då skapar jag vidare på min harmoni och passion för livet, känner livets pulsar äntligen igen. Och människor kommer att vilja komma hit när dom vill ha just det. 
Jag tror på det så starkt - letar man reda på djupet inom sig själv, finner kundalinikraften, bejakar allt det man är - ja, då öppnar medium- och healingkanalerna upp alldeles av sig självt. Sedan kan jag lära ut hur man handskas med dessa gåvor på bästa sätt, 25 års erfarenhet tänker jag inte slänga i sjön. Men själva uppväckandet av Jaget, Själen - det tänker jag inte tumma på längre. Det är nödvändigt att du vågar möta allt inom dig själv, finns inga genvägar. Och si - när du väl gjort det, så kommer du att möta en energi som nockar dig i all sin kraft! Det är bara lite obehagligt en liten stund att våga gå igenom det som stoppat dig, den rädsla som gjort att du gömde dig för dig själv från början. Sen blir det.... aah, finns inte ord. 


Och den som ska hit,kommer att hitta hit. Den energin, den attraktionskraften - den går inte av för hackor. Alltså behöver jag inte dela ut certifikat, skriva spaltmetrar om hur jag lär dig kanalisera, prata med döda och guider, promota för mig själv som en tok. När vi ska finna varandra, så gör vi det. Nu när jag äntligen vågat hoppa igen, så sprider sig den energin i hela universum! Kåthet är inget dumt ord egentligen.... Som en tik som löper, hanhundarna känner det på hur långt avstånd som helst. Haha, vilken härlig känsla att lita på! Och inte kan man luras med den energin inte... hur gärna man än vill.
Ja, det har varit jävligt tufft. Länge. Människor är fan inte kloka ibland. Men jag är ju här fortfarande. Så nu ska jag leka igen.... som jag gjorde för över 20 år sedan när jag vaknade upp, vild och halvgalen av livsglädje delade jag med min av min vision. Och som en älskad kursdeltagare, numera vän, sade - Det var så lätt att följa dig!
Tacka för det, jag var ju bara. Var Kärleken, Kraften, Inspirationen, Övertygelsen... Dom som deltog, fann mig bara. Det var ju innan datans tid och jag fick gång efter annan prov på universums visdom och själarnas klokskap. Vi finner varandra när vi ska. Så det så.


Och jag har börjat skriva min nya bok!! Hela historien kom till mig som en jättelik boll, full av mystik, verkliga händelser i historien för 600 år sedan, varvade med ihopkopplingar och möten mellan själar idag.... Bara måste skriva den.... Ska göra lite research on the spot snart, spännande värre.... Önskar bara att en viss person fortfarande var delaktig i mitt liv. Han fick mig att öppna portarna igen och urgammal information dök upp. Han hjälpte mig också att få köra den här mycket speciella kuren som jag tror funkat långt över förväntan. Saknar honom och vårt ovanliga samarbete. Men, men.... Som sagt, tänker inte gråta längre och gömma mig för världen för att människor väljer bort mig. Jag kan inte göra något åt det. MEN - jag kan göra något åt mitt liv. Och gör det.


Så i dagarna ska jag fila på min hemsida, skapa ett utbud av det som jag tycker känns rätt i själen. Harmonihuset, fornborgen, skogen, hemlagat äppelmos - allt ska vara en del av mitt liv & mitt arbete framöver. Shit, vad lycklig jag känner mig! Det var längesen.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar