söndag 19 oktober 2014

Förvirringen kan bli total när du har lyssnat på 542 experter som säger emot varandra

Nu har jag lyssnat på två experter som ger mig hopp efter att ha sökt och famlat i mörkret i åratal.
Att ge upp är inte min grej.

För sisådär 30 år sedan fick jag en wiplashskada, en väldigt allvarlig sådan och den hjälp jag till sist erbjöds, efter mycket expertbesök, var sjukpension då det inte fanns något att göra.
Några år efter detta var en galen sköldkörtel ett faktum, men då jag istället för sjukpension valt att syssla med försäljning och lärt mig positivt tänk, så var jag riktigt jävla sjuk innan en annan person noterade vad som höll på att ske, så jag hamnade hos läkare och fick äta betablockerare för att hjärtat inte skulle sprängas då jag hade en vilopuls på mer än 150, och cellgifter för att få sköldisen att lägga ned.

Brakade ett tag efter det, efter att ha fortsatt mitt positiva tänk och ett liv i 390 km/tim. 

Sedan dess har jag sökt. Allt. De metoder och tänk som jag inte provat finns knappt.... Och i många år har alla jag träffat som sagt sig kunnat hjälpa mig varit likadana besserwissers allihop. Utan undantag. För alla har vetat att kör jag bara deras race, så blir allt bra.
Herregud, vad jag kämpat! Soppor, juicer, detox-metoder som gjort att jag kräkts i dagar, kurer och dieter.... Fy faaaan, vad trött jag är på skiten nu. Senaste var en diet där man ska äta typ 19 kg fett om dagen och inte kolhydrater alls... Hjälp, så dålig jag varit ett tag nu...

Men nu har jag lyssnat på två väldigt pålästa personer och fått lite ryggrad och lust/tro igen. För att ge upp är ju liksom inte min grej..

Det som är skillnaden här mot alla andra "experter" jag mött, är att de delar med sig av sin kunskap och pålästhet och jag kan känna efter själv. Glädjande nog kan jag konstatera att många saker och brister i mig själv kan jag känna igen och jag har vetat vissa saker men kanske inte vågat riktigt lita på mig själv. För förvirringen kan bli total när du lyssnat på 542 "experter" som säger emot varandra...

Min förvirring börjar lätta och dimstråken är helt underbara att se försvinna, lösas upp. 
För det finns ingen metod som hjälper alla. Vi bara måste få liv i vår egen vetskap och lyssna på den. 
Plus att vi består av så många olika fasetter, vi människor... Det räcker inte att bara meditera. Eller göra yoga. Eller äta rätt. Eller träna som en tok. Eller dricka en viss juice. Vi måste ha hela baletten! Om du gör vissa tårtbitar av dig själv, men ignorerar vissa - då kommer du inte att må bra. Så det så.

Fortsätter min härliga kost, utan socker, stärkelse, vetemjöl, de flesta sädeslag.  Kompletterar med olika tillskott som känns helt rätt för mig. Och fortsätter skaffa kunskap. Känns spännande och inspirerande! Funderar på en härlig onlinekokbok, lite resor i detta tänk & coaching här på min underbara plats i livet där jag bor....

Allt är gott och idag blir det finbesök av mina älskade döttrar. För kärlek är ju kittet som håller ihop alla tårtbitarna, och utan kärleken så kvittar det precis hur jag mår...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar