torsdag 9 februari 2012

Valet 2012....

Vilken spännande tid vi lever i, så mycket som händer på precis alla plan - överallt. Nåja, allt kanske inte är så roande och glädjefyllt direkt, men det lämnar oss inte oberörda, hur vi än försöker ignorera känslorna som rörs upp. Det kan vara ekonomin som är i svallning över hela vår Jord och rädslorna som ekonomi rör upp, dom är sannerligen inte att leka med. När den här rädslan är närvarande, då påverkar den precis allt i våra liv - våra närmaste relationer kan spricka oåterkalleligt när grälen om pengar får oss att glömma vad som verkligen är viktigt.
Global uppvärmning, strider och krig överallt, växande destruktiv sexualitet som pedofili, ja, det är sannerligen mycket som är ur balans här nere....
Och visst är det bra när vi känslomässigt inte tillåts stagnera, för mycket händer för att vi ska kunna förneka för oss själva att det nog är lite kaotiskt. Men Valet - det stora som jag tror äger rum nu, inom var och en av oss, det är inte så lätt som man kanske kan tro. För det är inte bara att välja mellan kärlek och kraft eller rädslan för vad som händer, för det skulle väl ändå vara lekande lätt..?

Nej, det är det där förlamande känslan som jag kan känna så tydligt vissa dagar och nätter, den där förlamande känslan av uppgivenhet, maktlöshet, livsbitterhet och fullkomlig intighet. Energin rinner ur våra kroppar & själar på nolltid när vi börjar ge efter och lusten att göra någonting överhuvudtaget bara försvinner.
Denna intighet är i min värld det värsta som kan hända oss. För när energin börjar lämna oss, då blir vi svagare i vår aura, vi känner av ännu mer negativitet och destruktivitet, energin dräneras än mer...

Spiralen, oavsett om vi väljer uppåt eller nedåt, blir starkare för varje dag - det är som ett svart hål och ett vitt och energin byggs upp för varje sekund. Inte en enda människounge är opåverkad, alla känner av det här, även om kanske vissa är omedvetna om VAD dom känner. Och vi försöker kanske springa ifrån de magnetiska, kraftfulla, sugande energierna av rädsla för vad det skulle innebära om vi verkligen sögs in ordentligt. Alkohol, dataspel (faaaan, vad vanligt det börjar bli!! Äckligt!), jobba arslet av sig, handla, TV och mycket annat som vi tillfälligt kan distrahera oss med för att slippa känna hur det egentligen känns.

Igår var verkligen en sådan dag, när jag kände mer än någonsin hur intensivt allt är. Vad som exakt utlöste när energidroppet inträffade, det vet jag inte, men jag tänker ta reda på mer och mer vad som sker. Vi vet ju alla hur enormt sammankopplade vi är, och när energin börjar falla inom oss, då räcker det nog att vi tänker på "fel" person eller händelse så blir det rena rutschkanan. Eller att dom tänker på oss.
Hopplösheten, tröttheten som är helt okontrollerbar, det är helt vidrigt när det händer. Timmar i soffan framför tv:n, följt av en natt full av drömmar. Drömmer om en katastrofalt stor jordbävning, inte liknande något annat vi haft tidigare, drömmer om konflikter mellan människor som fullkomligt spårar ur. Och drömmer om underbart, kärleksfullt möte mellan många människor och vi har så skitkul ihop och energierna växer sig så starka att vi kan lattja med levitation, flytta saker och massa annat skoj, energin är helt underbart stark och nästan sexuell så tydlig är den.

Mmmm, att välja är väl det vi får göra nu då. Och tar jag mina drömmar så vet jag ju vad jag vill göra. Men jag är nu ännu mer medveten om vilken kraft det krävs av mig för att verkligen sugas in i det vita hålet, där jag vill vara i Ljuset. Det är inte något som bara händer. För det är det som är fällan, tror jag. Vi blir helt enkelt offer för den hopplösa känslan och den vinner, får övertaget helt och vi är förlorade för oss själva.

Så nu GÖR jag. Jag gör saker jag vet jag mår bra av. Röjer här inne i mitt härliga hem, rum för rum befriar jag energierna och ser till att det blir luftigt, vackert, lätt att andas. Är skoningslös mot tidningar, prylar, möbler som jag bara inte vill ha längre. Ut med skiten!! Ska gå ut sen och elda upp lite grejer, sen gå ut i skogen i snöfallet och bara andas... Löpbandet tills jag blir helt svettig och slut fysiskt, sen en ljuvlig dusch.
Bakar sedan något underbart gott till härliga meditationsgänget ikväll.

Se där! Jag har valt och gjort min dag till något magiskt, där jag känner hur energin vänder mer och mer, växer sig passionerat stark inom mig. Men det kom inte av sig självt. Trögt var det, som fan, när jag skulle börja min röjning....

Så råkar någon läsa det här - STÅ EMOT! Skit i frestelserna med flyktvägarna och gör det som du vet så väl att du mår så gott av! Ut i naturen, röj i din omgivning & ditt hem, motionera, skit i vinglaset och tv:n ett tag och se till att ta tillbaka din energi!!

Det är alldeles för mycket offerkoftor nu och det är så skittriiiiist! Vi skyller på än det ena, än det andra för att inte ta tag i våra liv and IT STINKS!! Bryt förnedningen du utsätter dig själv för, och ta ansvar för ditt liv. Nu.

2012 - året då vi äntligen förstår att inte ett medium i världen kan tala om för oss, inte en partner, förälder, chef kan förändra våra liv utan det är var och en av oss som får lov att välja nu. Och precis varenda en av oss som väljer Ljuset & Kraften är så viktig. När du fattar det... då reser du dig från din stagnation & hopplöshet och börjar äntligen.... leva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar