torsdag 18 december 2014

Två veckor kvar av 2014...

Spelar det egentligen någon roll av vi skiftar år? Har det någon som helst betydelse vad det är för datum, att vi firar skiftesdagar vid häxsabbatar, nyåraftnar & födelsedagar..?

Nej, tror egentligen inte det. Men The Power of The Mind... OMG, inte att leka med!
För bestämmer vi oss för att det verkligen är vägskäl och förändringar som verkligen betyder, så blir det så.

Jag har två veckor kvar av ett på många olika sätt helvetesår, detta på det fysiska planet. Sköldkörtel och ryggrad varit i generalstrejk större delen av året, och stora förändringar i kost och omhändertagande blev nödvändiga.
Men det har gett resultat. Dock inte så att jag någonsin, aldrig, ever, ever, ever går tillbaka till mina 390 km/tim... Kommer inte att hända.

För så gör vi. Jag och de flesta av er andra här på vår ljuvliga Moder Jord. Vi samlar ihop lite energi på olika sätt, och sen är det bara "på´t igen"! I samma takt. Med samma självdestruktiva tankar och agerande. Tills vi fattar. Antingen dör vi eller något annat dramatiskt, eller också får vi nog av att inte må bra helt enkelt. På riktigt. Hela vägen in. Inte något neonglimmande skit, utan på riktigtriktigt....

Så jag går in i 2015 med härliga förväntningar. I typ 40 km i timmen ska jag njuta av att ha kurser och resor igen, klienter i precis lagom flöde så jag blir hög varje gång jag har en klient. Och ja, det kanske blir typ 4-5 i veckan, inte mer. Om jag känner så. Jag fortsätter ta hand om mig själv med träning och mat som funkar. OCH jag fyller 60 i juni, stark, lycklig & faktiskt Vacker. Har jag aldrig tyckt om mig själv i hela mitt liv, så det blir att prova något nytt!! Funderar på att sätta i extensions och svajja med huvvet sen på ett fullkomligt magiskt, kvinnligt sätt... Vi får se....

Nu mer julmat och julklappar. Göra lite mer pyntfint i huset. Men bara precis så mycket att jag blir hög på det, tycker det är skitkul. När jag ledsnar, går jag ut i skogen med ryggsäck&glögg, sen kollar jag någon härlig deckarserie. 

Livet är gött. Långsamt sjunger jag glädjens lov igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar