söndag 23 november 2014

I väntans tider...

Åh, vad jag älskar hösten och vintern! Och våren och sommaren....
Mm, jag är en sån sort som är född i det här landet och som verkligen älskar alla dessa skiftningar. Visst kan det vara jäkligt irriterande en sommardag som man planerat stor middag under solen och regnet öser ner... men förändringarnas magi vinner i alla fall.
Jag fortsätter min fantastiska resa, där jag både fixar mitt hem - alla 260 kvadratmeter, plus 130 källare, och gör fint överallt, inklusive i mitt eget tempel. Mår allt bättre och ögonblicken då jag "unnar" mig något med vetemjöl, stärkelse eller socker, blir färre och färre - det är helt enkelt inte värt det. Så jag hittar på nya recept hela tiden och min fysiska kropp svarar med massa glädje, energi och välmående. Går inte ens att förklara hur bra det känns...

Så nu planerar jag för 2015 med aktiviteter jag verkligen glöder för... Andlig & medial självutecklingskurs här i mitt magiska hus, en resa till Spanien för sådana som verkligen vill förändra sina liv, inte bara köra en tillfällig kur eller diet... Magi och se-på-f.. på precis alla nivåer; vad man äter, hur relationerna och livet ser ut, vad man behöver titta på, hur man kommer förbi latmasken eller apatin som kan ha blivit vardag i händelser, sjukdomar och annat. Och allt detta i helt fantastisk miljö!! Åhh, vad jag ser fram emot denna Total In- & Out-makeover! Bara modiga, härliga, ärliga människor som följer med!
Sen toppar vi det med en fullkomligt magisk resa till mitt Amorgos... ön i Grekland där precis allt kan hända. Och gör det. I kristallenergi och turkosblått vatten låter vi Magin få ske. Här pratar vi om att helt släppa den mentala kontrollen och låta våra Själar få ske.... Går inte att förklara magin där.

Så fatta bara - från en ganska skröplig, sjuk och sliten person till Magi i Livet igen. Allt för att jag bestämmer det så. Och förstås att jag GÖR något åt alltihop.
Det handlar om att inte ge sig. Det handlar om att vara totalt skoningslös mot sina egna ego-argument. På alla nivåer.

Ååååh, vad jag vill nu!! Mina Cut-The-Bullshit-kurser, både här i fina huset och på mina resor - nu är det dags för Magi i Livet. För jag säger så och då är det så. 

Jag har levt i Väntans tider under min rehabilitering, sannerligen inte lätt alla dagar, varit så nära att ge upp om allting när jag var som sämst. Men nu - lagom till Advent också!! - så vet jag att väntan är över... Nu har jag lugnet, friden, passionen, hälsan och min totala övertygelse; Nu är det dags. 
Blir inget lagom alls längre, inget tillfix för att jag ska bli gillad. Nu är det verkligen CTB hela vägen. Tänder ljus och gläder mig.....

2 kommentarer: