fredag 10 augusti 2012

Känslan....

Ibland blir jag helt plötsligt väldigt trött, tappar all energi och varken orkar eller vill någonting, kan vara ibland flera dagar och jag har, trots alla mina långa levnadsår, inte vant mig vid detta fenomen. Hatar det faktiskt. Tills jag blir så trött att jag inser att jag verkligen inte kommer att göra ett skit den här dagen. Då kollapsar jag in i ett tillstånd av total avslappning, helt ok att bara soffhänga, glo på tv, gå i skogen sakta, sakta utan varken mål eller mening med promenixen; bara vara...

Jahapp, så låter jag mig vara, tränar som faaan på att låta den där piskkärringen i mig hålla käften ett tag, sluta tjata om att jag borde ditten och datten. Och varje gång jag lyckas tillåta mig, i avslappning, att verkligen få vara lat, göra ingenting och bara njuta av det - tjaha, då kommer energin tillbaka.
Kul fenomen, kan man ju tycka, men si - det tycker inte jag.
Nu ska jag fanimej, nu när almanackan fylls på allt mer, boka in mina totallediga dagar och många ska dom vara också!!

För det måste vara roligt att jobba, leva, finnas till. Annars kan det verkligen kvitta. Och när jag jobbar för mycket då slår hela systemet ifrån och säger NEEEEEJ! Nykter utbränd var det, ja just det.

Har ju vilat från det mediala rejält nu också, shit vilket bra beslut. Nu känner jag verkligen för det igen och vet precis hur jag vill jobba. Blir mitt eget race, som vanligt, men den här gången utan någon ledsenhet över det hela. Nej tack till cirkusen därute, den kan dom få delta i som finner lycka i intriger, skitsnack, konkurrens och andlighet. Ja tack till andevärlden och mitt eget mediala jobb - det är ju något som fyller mig med sådan sällsam energi att det inte liknar något annat.

Så Cafe har det varit, kommer att fortsätta så men kanske lite mindre öppettider. Vilat från mediala cirkusen, kliver inte upp på arenan men däremot öppnar jag dörrarna för Min andliga väg igen. Jag har vandrat på den hela tiden, just i sommar tog jag en paus på ett mysigt ställe där jag skapade något annat och lät själen fundera över hur det ska se ut framöver.

Blir CTBS-kurser igen, yiiiihaaaa! Cut the bullshit - öppna ögonen och släpp in själen. Gör ont som f---n ibland att se vad egot håller på med, men vilken energi det blir när man gör jobbet!!! Och sen - jo, då leker vi med våra helande händer, våra andliga kanaler och har hur kul som helst!!! Oooh, vad inspirerad jag blir - nu ska jag fixa hemsidan med höstprogram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar